Onze missie, visie en strategie

Bij de Jumbo formule draait alles om de klant. Elke dag stellen we ons bij Jumbo de vraag: hoe maken we het nóg leuker voor onze klanten? De 7 Zekerheden vormen de basis om klanten met plezier boodschappen te laten doen bij Jumbo. Ze bevatten de belangrijkste uitgangspunten van onze dagelijkse bedrijfsvoering. In wezen zijn de 7 Zekerheden beloften waarmee we bij Jumbo de wensen van de klant centraal stellen. Tegelijkertijd zijn ze een referentiekader waarmee we kunnen beoordelen of we de klantbeloften consequent naleven.

Jumbo vindt betrokkenheid bij de (lokale) samenleving erg belangrijk. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van medewerkers en het ondersteunen van zelfstandige winkelondernemers. Ons overkoepelend doel is Jumbo en onze medewerkers elke dag beter te maken en continu te bouwen aan een excellente organisatie. Klantgerichtheid is de ‘gele draad’ in de strategie en werkwijze van Jumbo en staat aan de basis van de Jumbo formule. Onze 7 Zekerheden zijn en blijven hierbij de belangrijkste uitgangspunten.

Hier geloven we in

Bij Jumbo geloven we dat boodschappen doen elke dag leuk kan zijn. Het is onze ambitie om het meest klantgerichte bedrijf van Nederland en – waarom niet? – de wereld te worden! De klant van vandaag wil lekker eten, vindt gezondheid belangrijk, wil makkelijk en bewust kunnen kiezen en let steeds meer op de prijs. Dus maken we bij Jumbo lekker en gezond eten voor iedereen bereikbaar. En zijn we altijd en overal waar de klant is. We vinden het belangrijk dat klanten het leuk vinden om naar onze winkels te komen. Dat ze voelen dat ze bij ons op de eerste plek staan. En dat dit ook écht het geval is, of dat nu in een fysieke winkel is of online.

Hier gaan we voor

Wij stoppen niet voor we de beste en leukste supermarkt zijn. Sterker nog, we stoppen niet voordat klanten dat óók vinden! Daarom maken we het elke dag weer leuker voor de klant. En voor onszelf. We willen samen ondernemen om de klant voor ons te winnen. We verrassen, overtreffen verwachtingen en gaan elke dag voor ons hoogste doel: dat klanten met plezier hun boodschappen bij ons doen.