Strategie

Jumbo is actief in een sterk concurrerende markt, waar prijzen blijvend onder druk staan en technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen bieden. In dit dynamische speelveld beschouwt Jumbo de klant en zijn wensen en behoeften als allesbepalend. De Meerjarenstrategie 2018 – 2022 van Jumbo is hier volledig omheen gebouwd en kenmerkt zich door vier speerpunten:

• Versterken van de Jumbo formule, zodat deze in de markt nóg meer onderscheidend vermogen heeft.

• Altijd en overal, om daar te zijn waar de klant is, en de mogelijkheid te bieden via verschillende kanalen bij Jumbo boodschappen te doen.

• Service voor de toekomst, waarbij persoonlijk contact als belangrijke maatstaf geldt, zowel fysiek als digitaal.

• Werken aan een ondernemende organisatie, waarin medewerkers worden uitgedaagd om het elke dag beter te doen en om van klanten fans te maken.

Een duurzame boodschap

We werken vanuit verschillende invalshoeken aan de verduurzaming van ons assortiment en bedrijfsvoering en volgen de marktontwikkelingen op de voet. Zo kunnen we goed inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. Binnen de speerpunten uit de meerjarenstrategie werken we aan vijf actuele duurzaamheidsthema’s, waar klanten, medewerkers en andere betrokken stakeholders waarde aan hechten:

• Producten met zorg voor mens, dier en milieu, betaalbaar voor de klant en haalbaar voor de boer.

• Gezonder eten en leven, lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen.

• Verminderen milieu-impact, van het verminderen van voedselverspilling en verpakkingen tot een duurzame bedrijfsvoering.

• Leuke werkgever, met een uitdagende, prettige en gezonde werkomgeving.

• Ondernemen in de samenleving, lokaal betrokken en onderdeel van de samenleving.