Onze organisatie

Jumbo Groep Holding is actief in de food markt met haar formules Jumbo en La Place.

Jumbo wil daar zijn waar de klant is. Met de formules Jumbo Supermarkten, Jumbo Foodmarkt, Jumbo City en Jumbo.com bouwen we weloverwogen aan een omnichannel propositie met name in Nederland en sinds 2019 ook in België. Met altijd één doel voor ogen: 100% tevreden klanten. Het winkelbestand van Jumbo bevat 306 eigen filialen en 366 (franchise)winkels van zelfstandige ondernemers. Met een marktaandeel van ruim 21% hebben we een sterke positie opgebouwd en zijn we de onbetwiste nummer twee in de Nederlandse foodretailmarkt.

Jumbo is ook eigenaar van de foodserviceformule La Place, die vestigingen heeft in zowel Nederland als over de landsgrenzen. Daarnaast zijn we eigenaar van het voedings- en receptenplatform Smulweb, met meer dan drie miljoen unieke bezoekers per maand.

Jumbo is volledig in eigendom van de familie Van Eerd. De oprichter van ons bedrijf is president-commissaris Karel van Eerd. Frits van Eerd is Chief Executive Officer en Colette Cloosterman-van Eerd is Chief Customer Officer. Samen met Chief Financial Officer Ton van Veen vormen zij in 2019 de Raad van Bestuur van Jumbo. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Veghel. Eind 2019 hebben we circa 90.000 medewerkers in dienst (inclusief franchisewinkels).