Raad van Kinderen

Jumbo heeft al sinds 2011 een Raad van Kinderen, een initiatief van prinses Laurentien van Oranje. Destijds was dit een primeur in de supermarktbranche. De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De gedachte achter dit initiatief is dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Door kinderen zich te laten verdiepen in de wereld om hen heen, vergaren we bij Jumbo waardevolle input om op een andere wijze naar dilemma’s te kijken. Jumbo heeft voor de Raad van Kinderen al vijf jaar op rij een structurele samenwerking met basisschool ‘t Ven uit Veghel, waarvan groep 8 de Raad van Kinderen vormt. Elk jaar buigen de leerlingen zich over een vraagstuk, onder meer door in gesprek te gaan met Jumbo medewerkers en op onderzoek uit te gaan in de supermarkten en distributiecentra. Ook denken ze mee over de samenstelling van het jaarlijkse Koningsontbijt. De kinderen nemen bovendien meerdere keren per jaar deel aan managementvergaderingen bij Jumbo en kunnen zo hun kijk op de wereld delen met onze directieleden.