Personalisatie

Tal van technologische ontwikkelingen bieden interessante nieuwe mogelijkheden om nog persoonlijker in contact te komen met onze klanten. Bijvoorbeeld via ons programma Jumbo Extra’s, waarmee we extra waarde toevoegen aan de dagelijkse boodschappen. Vanuit de gedachte dat de klant bij ons altijd op 1 staat, doen we dit het liefst zo persoonlijk mogelijk.

Om de service aan de klant persoonlijker en dus relevanter te kunnen maken, willen we hem of haar graag beter leren kennen. Wat zijn de persoonlijke wensen, voorkeuren en behoeften? Die kennis willen we opdoen door via Jumbo Extra’s een continue een-op-een dialoog met de klant aan te gaan. Dit stelt ons in staat het Jumbo aanbod nog meer op maat te maken en biedt ons de mogelijkheid klanten persoonlijk te belonen voor hun trouw aan Jumbo. Zo zorgen we ervoor dat klanten nóg leuker hun boodschappen kunnen doen bij ons.

De voordelen van Jumbo Extra’s zijn divers. Klanten kunnen bijvoorbeeld gespaarde punten inwisselen voor gratis boodschappen, de hoogste korting krijgen op dagjes uit, extra zegels ontvangen voor het Koken & Tafelen assortiment of profiteren van één van de andere extra's. De actuele inwisselacties zijn steeds terug te vinden in de app, op de website of in een e-mailbericht. We werken hard aan de ontwikkeling van nog meer extra services, zoals een digitale bon, vlotter winkelen en digitaal zegels sparen.

De ontwikkeling en het beschikbaar stellen van Jumbo Extra’s pakken we zorgvuldig aan. Vanaf begin 2020 introduceren we het programma stap-voor-stap in steeds meer winkels. In het voorjaar van 2020 verwachten we landelijke dekking te kunnen bieden. Later in 2020 willen we Jumbo Extra’s ook inzetten voor online bestellingen. Dat vraagt om een grootschalige aanpassing van onze IT-systemen, waar hard aan wordt gewerkt.