Smulweb

Bij Jumbo zien we vergaande mogelijkheden voor het verstrekken van inspiratie, tips, informatie en adviezen aan klanten om zelf de heerlijkste gerechten te maken. Digitale platformen zijn hiervoor uitermate geschikt. Vanuit deze gedachte hebben we in 2018 de receptensite Smulweb overgenomen. Op Smulweb delen ongeveer 400.000 thuiskoks hun recepten met elkaar en met circa drie miljoen gebruikers. De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die Jumbo met Smulweb in huis heeft gekregen, vormt een fraaie aanvulling op ons bestaande aanbod op het gebied van advies en inspiratie. Smulweb is uitgeroepen tot beste culinaire website van 2019 in Nederland. Dit jaar hebben we ook Smulweb.tv geïntroduceerd, met stap voor stap kookinstructies per video. De bezoekersteller van het nieuwe platform stond al snel op meer dan 300.000. Ook de sociale mediakanalen van Smulweb zien het aantal volgers snel stijgen, bijvoorbeeld op Pinterest (+400%), Facebook (+12,5%) en Instagram (+50%).