Aansprekende campagnes

Aan de basis van de marketingcampagnes die we voeren, staat het commercieel beleid van Jumbo. Met onze campagnes willen we consumenten ervan overtuigen dat ze bij Jumbo aan het juiste adres zijn voor al hun boodschappen. In onze tv-reclames zijn het de personages Bas en Lieke, vergezeld door hun overige gezinsleden, die al enkele jaren de Jumbo formule uitdragen.

In 2019 hebben we sterk ingespeeld op een van de meest gestelde vragen in Nederland: Wat eten we vandaag? Dankzij het nieuwe tv-programma Wat Eten We? hoeven klanten daar niet langer hun hoofd over te breken. Elke werkdag zet tv-kok Roberta Pagnier een lekkere, makkelijk te bereiden en gezonde maaltijd op tafel. We letten vooral op de variatie en de betaalbaarheid van de maaltijden, die bovendien voor alle leeftijden geschikt moeten zijn. Het menu van de hele week is te vinden op Jumbo.com/watetenwe en we delen het intensief via de sociale media kanalen van Jumbo. De boodschappen voor elke maaltijd zijn direct online te bestellen en te verkrijgen in iedere Jumbo winkel. Verder introduceerde Jumbo een kinderkookboek ‘Helden in de Keuken’ met de favoriete recepten van 25 helden uit de wereld van muziek, sport en YouTube. Met ‘Helden in de Keuken’, dat onderdeel uitmaakte van een spaaractie met stickers van jeugdhelden, hielp Jumbo antwoord te geven op de dagelijkse terugkerende vraag ‘Wat eten we?’ en leerden kinderen spelenderwijs koken. Met de landelijke campagne ‘Momenten om te vieren’ inspireren we klanten met een feestelijk aanbod voor speciale gelegenheden.

Nederland was in 2019 volledig in de ban van de Tour de France, met dank aan de flitsende start van de Team Jumbo-Visma wielerploeg. Bij Jumbo hebben we op verschillende manieren ingespeeld op dit sportsucces, onder meer met de introductie van het Drijftenue, een luchtbed in de vorm van het bekende gele wielershirt van Team Jumbo-Visma. Ook ons sponsorschap rondom Max Verstappen kan op veel enthousiasme blijven rekenen. Dit hebben we extra kracht bijgezet met de organisatie van de Jumbo Racedagen en een spaaractie voor een miniatuurmodel van de raceauto waarin Max rijdt.