Commercieel beleid

In 2019 hebben we fors geïnvesteerd in productkwaliteit, hetgeen een verdere verbetering van de prijs-kwaliteitverhouding heeft opgeleverd. Daarnaast hebben we tal van vernieuwingen doorgevoerd. We hebben flink geïnvesteerd in klantgemak, nieuw assortiment en een verbeterde winkelbeleving rondom lekker en gezond eten. We slagen er ook steeds beter in om te beantwoorden aan lokale behoeften, met streekproducten en andere aanpassingen in het assortiment. Ook de positionering als dé seizoenswinkel van Nederland werpt haar vruchten af. Jumbo heeft in 2019 haar focus op seizoensaanbiedingen verder doorgezet. Het gaat hier om artikelen die klanten dagelijks gebruiken en die voor een vaste lage prijs gedurende een heel seizoen verkrijgbaar zijn. Klanten waarderen deze aanpak, zo blijkt uit doorlopend onderzoek.

We zijn begonnen met het vergroten van ons online assortiment dat speciaal voor de sterk groeiende zakelijke markt is bedoeld. Zakelijke klanten kunnen op Jumbo.com/bedrijven of via de Jumbo app kiezen uit steeds meer producten. Om beter aan de behoeften van zakelijke klanten te voldoen, biedt Jumbo een groot aantal nieuwe artikelen in portie-, bulk- en grootverpakking.