Supporter van talent

Vanaf 1 januari 2018 heeft Jumbo zich voor minimaal vijf jaar gecommitteerd als hoofdsponsor van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo-Visma. Hierdoor krijgen sportieve talenten de kans om te excelleren. De jeugd heeft de toekomst. Jumbo en Visma stimuleren daarom jonge talenten om te beginnen met wielrennen of hun inzet voor deze sport te professionaliseren. Het plan bestaat onder meer uit scholenprojecten, ondersteuning van verenigingen en een nieuwe opleidingsploeg voor wielertalenten onder 23 jaar en veldrijders. Daarnaast steunen we een aantal jonge, veelbelovende sporttalenten die het in zich hebben om uit te groeien tot een maatschappelijk sporticoon. Max Verstappen is hiervan het meest aansprekende voorbeeld.

We ondersteunen ook uiteenlopende goede doelen en leggen daarbij de nadruk op kinderen, gezondheid en beweging. Dit sluit aan op ons beleid klanten te inspireren en stimuleren om gezond te leven, met meer bewegen en gezond eten als belangrijke kenmerken. Jumbo is sponsor van het jaarlijkse Koningsontbijt voor basisschoolleerlingen, dat geheel in lijn is met de Schijf van Vijf. De laatste jaren wordt het Koningsontbijt samengesteld door de Raad van Kinderen van Jumbo. Dit jaar is ook aansluiting gezocht bij het thema ‘water drinken’ van de Koningsspelen. De citroenen en sinaasappels in het ontbijtpakket zijn benut om zelf lekker, gezond en verfrissend fruitwater te maken. In 2019 hebben ruim 1,2 miljoen basisschoolkinderen deelgenomen aan het Koningsontbijt.