Update resultaten eerste halfjaar 2024
Jumbo versterkt basis voor toekomstige duurzame groei
Verwijderen

Jumbo blikt terug op de eerste helft van 2024. Het familiebedrijf maakte opnieuw een aantal belangrijke strategische keuzes, zoals de inzet op prijsverlagingen door internationale inkoopsamenwerking met leveranciers, het toewerken naar een nieuwe en slagvaardige kantoororganisatie en de verzelfstandiging van La Place. Hiermee wordt de noodzakelijke ruimte gecreëerd voor extra investeringen in de onderscheidende kracht van de Jumbo formule, wat leidt tot duurzame groei in de komende jaren.

• Concernomzet Koninklijke Jumbo Food Groep € 6,0 miljard in eerste helft (t/m week 28) van 2024

• Circa 1% hoger dan in de eerste helft van 2023

• Marktaandeel vrijwel onveranderd op 21%

• Omzet Jumbo België in eerste helft 2024 € 200 miljoen

• Stijging van meer dan 20% ten opzichte van vorig jaar

• Omzet foodserviceformule La Place stijgt naar € 71 miljoen

Doelen en realisaties

Met onze activiteiten creëren we (langetermijn)waarde voor verschillende stakeholders, volgens ons waardecreatiemodel. Dit zijn onze waardepijlers, zoals deze hieronder staan vermeld. We baseren ons hierbij op onze doelstellingen en de behoeften van stakeholders die behoefte hebben aan sociale waarde, zoals onze klanten, onze medewerkers en gemeenschappen. We zorgen voor economische waarde voor al onze ondernemers, (toe)leveranciers en aandeelhouders. En vanzelfsprekend proberen we het zo goed mogelijk te doen voor de wereld om ons heen door waarde te creëren voor mens, dier en natuur.