Update resultaten eerste halfjaar 2024
Jumbo versterkt basis voor toekomstige duurzame groei
Verwijderen

Jumbo blikt terug op de eerste helft van 2024. Het familiebedrijf maakte opnieuw een aantal belangrijke strategische keuzes, zoals de inzet op prijsverlagingen door internationale inkoopsamenwerking met leveranciers, het toewerken naar een nieuwe en slagvaardige kantoororganisatie en de verzelfstandiging van La Place. Hiermee wordt de noodzakelijke ruimte gecreëerd voor extra investeringen in de onderscheidende kracht van de Jumbo formule, wat leidt tot duurzame groei in de komende jaren.

• Concernomzet Koninklijke Jumbo Food Groep € 6,0 miljard in eerste helft (t/m week 28) van 2024

• Circa 1% hoger dan in de eerste helft van 2023

• Marktaandeel vrijwel onveranderd op 21%

• Omzet Jumbo België in eerste helft 2024 € 200 miljoen

• Stijging van meer dan 20% ten opzichte van vorig jaar

• Omzet foodserviceformule La Place stijgt naar € 71 miljoen

Materiële thema's

In onderstaande tabel worden per ESG-onderwerp de materiële duurzaamheidsonderwerpen weergegeven als resultaat van de dubbele materialiteitsanalyse. Deze zijn gekoppeld aan waar in de waardeketen deze thema’s een voor Jumbo materiële rol spelen en op welke waardepijler de thema’s invloed uitoefenen.

De waardepijlers komen voort uit het waardecreatiemodel, waarin duidelijk wordt gemaakt welke waarde we creëren voor onze stakeholders. In het hoofdstuk ‘Doelen en realisaties’ lichten we per waardepijler onze materiële thema’s toe met de daaraan gekoppelde KPI’s.

2023-Online_Tabel_Materialiteit.svg