Update resultaten eerste halfjaar 2024
Jumbo versterkt basis voor toekomstige duurzame groei
Verwijderen

Jumbo blikt terug op de eerste helft van 2024. Het familiebedrijf maakte opnieuw een aantal belangrijke strategische keuzes, zoals de inzet op prijsverlagingen door internationale inkoopsamenwerking met leveranciers, het toewerken naar een nieuwe en slagvaardige kantoororganisatie en de verzelfstandiging van La Place. Hiermee wordt de noodzakelijke ruimte gecreëerd voor extra investeringen in de onderscheidende kracht van de Jumbo formule, wat leidt tot duurzame groei in de komende jaren.

• Concernomzet Koninklijke Jumbo Food Groep € 6,0 miljard in eerste helft (t/m week 28) van 2024

• Circa 1% hoger dan in de eerste helft van 2023

• Marktaandeel vrijwel onveranderd op 21%

• Omzet Jumbo België in eerste helft 2024 € 200 miljoen

• Stijging van meer dan 20% ten opzichte van vorig jaar

• Omzet foodserviceformule La Place stijgt naar € 71 miljoen

Onze vestigingen

We ontvangen onze klanten graag in de 725 Jumbo Supermarkten en Jumbo Foodmarkten in Nederland en België. Dankzij ons fijnmazige logistieke netwerk kunnen klanten rekenen op goed bevoorrade winkels met een uitgebreid, vers assortiment.

Vanuit onze regionale distributiecentra (RDC’s) beleveren we onze supermarkten; de winkels in België worden bevoorraad vanuit de RDC's in Breda en Veghel. Daarnaast hebben we landelijke distributiecentra (NDC’s en CDC’s) in Veghel (vers), Raalte (diepvries) en Nieuwegein. Op deze laatste locatie bevindt zich ons gemechaniseerde CDC voor houdbare producten. We verzamelen bestellingen die zijn gedaan op Jumbo.com in onze E-Fulfilment Centers (EFC’s) in ’s-Hertogenbosch, Raalte en Bleiswijk. Via achttien zogenoemde hubs, verspreid over heel Nederland, bezorgen we deze bestellingen direct bij de klant thuis. Ook verwelkomen we gasten graag in onze zeventig La Place Restaurants in binnen- en buitenland.

2023-Online-Locaties.svg